wtorek, 5 czerwca 2018

Przemyślenia

Naszły mnie pewne refleksje, po przeczytaniu artykułu jaki zamieściła Gorzka Jagoda na swoim blogu: http://krycor.blogspot.com/2018/06/najwieksza-kleska-ludzkosci.html
Refleksje nie całkiem związane z tym artykułem, ale to on spowodował łańcuch przemyśleń i porównań.
Przepraktykowałam mieszkając na moim Końcu Świata istnienie częściowo rolnicze (ogród), częściowo pasterskie (kozy) i częściowo zbierackie.
Z tych trzech sposobów istnienia, najbardziej odpowiada mi zbieractwo (dzikie rośliny jadalne) uzupełniane ogródkiem warzywnym permakultrowym, oraz owocami z drzew i krzewów.
Ewolucja mojego sposobu istnienia nie jest kierowana rozumowaniem, ale odczuciami z wewnątrz ciała fizycznego i energetyki. Dryfuje owa ewolucja w stronę jak najmniejszego wkładu pracy w podtrzymywanie istnienia, by uwolniony czas przeznaczyć na coś innego.
Siłą rzeczy odpada hodowla jakichkolwiek zwierząt, bo jeśli komuś zabierasz wolność, to sam tracisz wolność, ponieważ musisz obsłużyć więźnia: Nakarmić, napoić, wyczyścić, posprzątać, wynieść kupy, wyprowadzić, zadbać o zdrowie i żeby sobie czegoś nie zrobiło.
Cały boży tydzień, świątek i piątek, nie ma zmiłuj się.
Z czasem więzień staje się przyjacielem i jak tu zjeść przyjaciela? Albo chociaż kogoś, kogo się polubiło?
Skończyłam z hodowlą i z jedzeniem mięsa.
Po zaprzestaniu jedzenia mięsa, moje ciało poczuło się lepiej, zaczęło odzyskiwać siłę.
Po kolei odeszło mleko i sery,  a na końcu jajka, bo trudno mi się było wykręcić od sąsiedzkich podarunków.
I tu klasa wyżej, jeśli chodzi o zdrowie i samopoczucie.
Nie jem też zbóż glutenowych. To znaczy nie żywię się nimi, bo raz na dwa-trzy tygodnie zdarza mi się coś z pszenicy lub żyta zjeść, najczęściej bedąc w gościach, lub przyjmując gości.
Jednak widzę różnice w samopoczuciu przy powrotach do gotowanego i  do glutenu.
Nie jedząc ich praktycznie nie odczuwam zmęczenia i ciężkości.
Wyściółkowany i nie przekopywany ogródek radzi sobie świetnie i nie wymaga ode mnie wiele uwagi.
A ja zaczynam zauważać, ze surowe jedzenie sprawia mojemu ciału i umysłowi więcej satysfakcji, niż gotowane.
Miseczka truskawek na śniadanie. Potem sałata, rzodkiewki, szczypiory, kwitnąca pekinka (znów mi się nie udała wiosenna pekinka) ma delikatne i chrupiące pędy kwiatowe plus dzika zielenina. Garść ryżu, albo płatków owsianych, gryki niepalonej lub jaglanki. Przestałam gotować zieleninę, bo mi nie smakuje. Po ugotowaniu tego, mam jedna myśl: Tyle pracy żeby zmarnować  dobre jedzenie. Jak mi to kiedyś mogło smakować?

Tylko jedna zmiana- zmiana sposobu jedzenia zwróciła mi wolność, (a przynajmniej jej przeważającą część) i zdrowie.

To jasne, że na moim Końcu Świata jest łatwiej przeprowadzać takie przemiany, ponieważ nie dociera tu wyrafinowana cywilizacja.
Choć nie całkiem, bo ostatnio wyrafinowana cywilizacja zajechała wywrotkami ze żwirem i zasypała największe dziury w drodze przez wieś, a dwa dni później (pewnie po namyśle) wysłała następne wozy, które  smołą piekielną posklejały ten żwir, żeby z dziur tak szybko nie powypadał.
I tym sposobem moja kolekcja felg z kół przejeżdżających samochodów będzie  przez kilka miesięcy  nieco wolniej przyrastać.

Dawno nie dotykałam klawiatury i taki groch z kapustą mi wyszedł. W moim wydaniu to raczej surówka z zielonego groszku i pekinki ;)


............
Najprostsze czynności, pielenie grządki, koszenie trawy, przycinane krzewów i drzew, patrzenie na chmury, las, ptaki, nabrało takiej głębokiej intymności, ze pisanie o tym nabiera cech ekshibicjonizmu.
Patrzę i staje się tym, na co patrzę. Stopienie.
Czas.
Czas wyprawia brewerie. Niektórzy mówią, że czas zależy od obserwatora.
..................

15 komentarzy:

  1. To co napisałaś to nie jest groch z kapustą tylko najprawdziwsza prawda.Do podobnych przemyśleń doszłam kiedy po raz pierwszy wypiłam szklankę soku przygotowanego z kawałków różnych warzyw z dodatkiem zieleniny, którą znalazłam w ogrodzie /pokrzywa, liście czarnego bzu,liście truskawek,żółtlica, komosa,podagrycznik, liść liliowca / Po takim soku już nie trzeba jeść obiadu.
    Serdecznie Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że jest nas więcej.
      Przepraszam, ze nie odpisywałam na komentarze, ale google znów coś pozmieniało i nie dostawałam info o komentarzach. czekały sobie cierpliwie w kolejce do moderacji.

      Usuń
  2. Daj znak, kiedy zostaniesz Buddą. Ale zresztą sami zajarzymy, bo przestaniesz pisać.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe, chyba mi to nie grozi. A poza tym, to zapraszam :)

      Usuń
  3. A ja sobie wyrzucałam ,że wykonuję tylko te najprostsze czynności.Nie jest więc z tym tak źle .Dziękuję za podsumowanie na ten temat.Zrobiło mi się lepiej.
    A stopienie odczuwam najlepiej pod wieczór gdy ogród w 3D , gdy wszystko , a zwłaszcza wszystko zielone, nabiera trzeciego wymiaru i jest jakby poza czasem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazywam to szarą godziną. Jest w zasadzie srebrna, bo wszystko wydaje się zaczyna świecić wewnętrznym światłem.
      Dziękuję za komentarz, Zielona :)

      Usuń
  4. bardzo dziękuje CI Utygan za tak prawdziwe i pełne otuchy słowa

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne słowa, właśnie tego dziś potrzebowałam. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to przyjemność, jeżeli moje pisanie jest komuś potrzebne.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Wracasz do prawdziwego życia, to moje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Way cool! Some extremely valid points! I appdeciate you penning this write-up plus the rest of
    the site is really good.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hey, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Firefox, it looks fine buut wben opening in Internet Explorer, it haas some
    overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!

    Other then that, excellent blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na to nie poradzę, nie ja pisałam stronę, ale weszłam na gotową platformę. Jest na to jedna rada: Nie uzywać eksplorera. Jest dużo różnych fajnych przeglądarek.

      Dziękuję za uznanie. Jednak nie będę publikować więcej żadnych komentarzy w obcych językach. Jeśli chcesz rozmawiać z ludźmi w komentarzach, postaraj się tłumaczyć swoje wpisy w translatorze.

      Pozdrawiam :)

      Usuń